تمدن نوین اسلامی

ساخت آینده انقلاب اسلامی با توجه به تمدن سازی

تمدن نوین اسلامی

ساخت آینده انقلاب اسلامی با توجه به تمدن سازی

تمدن نوین اسلامی

امام خامنه ای:
ما به دنبال الگوی مطلوب و آرمانی خودمان هستیم، که یک الگوی اسلامی ایرانی است؛ از هدایت اسلام سرچشمه می گیرد، از نیازها و سنتهای ایرانی بهره می برد؛ یک الگوی مستقل. البته امروز محققین و صاحب نظران تلاش های فراوانی هم دارند می کنند برای اینکه این الگو را تدوین کنند
مردادماه 92

  • ۲
  • ۰

 کارگاه تشکیل شده، شناخت سه محور تبیین مبنا، مراحل تحقق انقلاب و موضوع انتقال را به عنوان مقدمه شناسایی جهت حرکت انقلاب اسلامی ضروری دانسته و رویکرد جریانات روشنفکری، فهم سنتی از اسلام و اسلام ناب را در این موضوع مورد بررسی قرار داد.

ایده اصلاح هویت اسلامی به عنوان نحوه رویارویی روشنفکران، اندیشه تبلیغ هویت اسلامی پیشنهاد جریان فهم سنتی از اسلام و تفکر تحقق هویت اسلامی از سوی جریان اسلام ناب در نحوه مدیریت تحولات اجتماعی ارائه گردیده است.

نقشه راه الگوی پیشرفت پس از بیان 5 مرحله انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و امت اسلامی به عنوان مراحل تحقق مبنای انقلاب ‌که از منظر امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) نشأت گرفته، به تبیین مراحل تحول در حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و ساختارهای اجرائی در انتقال از مرحله دولت اسلامی به جامعه اسلامی می‌پردازد.

تشریح موضوعات انتقال چهارگانه ولایت فقیه، دفاع مقدس، الگوی پیشرفت اسلامی و بانک اطلاعات اسلامی آخرین بخش از تبیین جهت حرکت انقلاب اسلامی در پاسخ به سؤال محوری تیتر مطلب، پایان بخش مباحث این کارگاه در روز اول بود.

  

  • ۹۱/۱۲/۰۴

نظرات (۱)

  • مجید گودرزی دبیر کارگروه شهید مفتح
  • سلام
    با حاشیه های کارگاه سه روزه قم در خدمت دوستان عزیز هستم، عکس های بامزه خودتان را با مطالبی جالب در کنار آن در این وبلاگ مشاهده کنید.