تمدن نوین اسلامی

ساخت آینده انقلاب اسلامی با توجه به تمدن سازی

تمدن نوین اسلامی

ساخت آینده انقلاب اسلامی با توجه به تمدن سازی

تمدن نوین اسلامی

امام خامنه ای:
ما به دنبال الگوی مطلوب و آرمانی خودمان هستیم، که یک الگوی اسلامی ایرانی است؛ از هدایت اسلام سرچشمه می گیرد، از نیازها و سنتهای ایرانی بهره می برد؛ یک الگوی مستقل. البته امروز محققین و صاحب نظران تلاش های فراوانی هم دارند می کنند برای اینکه این الگو را تدوین کنند
مردادماه 92

  • ۱
  • ۰

مسئله تولید الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به مهمترین دغدغه مسئولین و نخبگان کشور تبدیل گشته است، توجه کاندیداهای ریاست جمهوری به این موضوع خود بیانگر اهمیت بالای این موضوع می باشد. مقام معظم رهبری به مسئله الگو با ایراد سخنان مختلف در این راستا و تکمیل نمودن خانه های مختلف و متفاوت و بعضا متضاد این مبحث و تعیین چارچوب های مشخص، اهمیتی دوچندان به آن بخشیده و همه و همه نشان از نیاز فوق العاده این مبحث در سرنوشت و آینده نظام مبارک جمهوری اسلامی دارد.

یکی از نکات موجود در تولید الگو، مطالبه از  قشر دانشجو و دانشگاهی می باشد. بیشتر بیانات اصلی مقام معظم رهبری(مدظله) در حوزه الگوی اسلامی ایرانی از سال 85 (سال شروع مطالبه برای تولید الگو) در جمع دانشجویان می باشد که از جمله می توان به بیانات ایشان در جمع دانشگاهیان دانشگاه های فردوسی، خراسان شمالی، کردستان، شیراز و... اشاره نمود. حتی در جایی ایشان بیان می دارند: «...باید دقت کرد، باید تعقیب کرد، باید تحقیق کرد. صاحبان فکر در دانشگاه ها بنشینند و روی مسائل مطالعه کنند، تبیین علمی بشود؛ مدل سازی علمی بشود، تا بتوانیم این را به برنامه تبدیل کنیم و بیندازیم در میدان اجرا تا پایان ده سال، ملت احساس کنند که پیشرفت حقیقی پیدا کردند...»

ایشان در جمع دانشجویان دانشگاه کردستان نیز می فرمایند: «...من این بحث را در محیط دانشگاه دارم می کنم، معنایش این است که این تحقیق و این پیگری و این تفحص را شما دانشجو، شما استاد و شما عنصر دانشگاهی با جدیت باید انجام بدهید؛ و انشاالله خواهید توانست...»

دومین قسمت، مبحث کلان بودن موضوع الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت نسبت به تمام اسنادِ بالادستی محسوب می شود؛ می توان اینطور برداشت کرد که حیات یا عدم حیات نظام به شدت به این موضوع بستگی دارد و برای وجود پویایی و رشد سریع انقلاب به سوی جامعه اسلامی ضرورتی دوچندان پیدا می کند، باید اینطور معنا نمود: یگانه قانون اساسی انتقال از مرحله دولت اسلامی به جامعه اسلامی ؛ الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت می باشد. و دشمن واقعی را باید در تقابل با این موضوع دید و هر نوع کارشکنی را باید در راستای انکار اصل نظام متصور بود.

امام خامنه ای(مدظله) می فرمایند: «...مسئله تدوین الگوی اسلامی-ایرانی برای پیشرفت، یکی از مسائل کلان ماست؛ که البته این مسئله در دل خود ده ها مسئله دارد که بعد عرض خواهم کرد...» بیانات در نخستین نشست اندیشه های راهبردی

 

  • ۹۲/۰۲/۲۶