تمدن نوین اسلامی

ساخت آینده انقلاب اسلامی با توجه به تمدن سازی

تمدن نوین اسلامی

ساخت آینده انقلاب اسلامی با توجه به تمدن سازی

تمدن نوین اسلامی

امام خامنه ای:
ما به دنبال الگوی مطلوب و آرمانی خودمان هستیم، که یک الگوی اسلامی ایرانی است؛ از هدایت اسلام سرچشمه می گیرد، از نیازها و سنتهای ایرانی بهره می برد؛ یک الگوی مستقل. البته امروز محققین و صاحب نظران تلاش های فراوانی هم دارند می کنند برای اینکه این الگو را تدوین کنند
مردادماه 92

  • ۰
  • ۱

 قال الله الحکیم فى کتابه: اَ لَم تَرَ کَیفَ ضَرَبَ اللهُ مَثَلًا کَلِمَةً طَیِّبَةً کَشَجَرَةٍ طَیِّبَةٍ اَصلُها ثابِتٌ وَ فَرعُها فِى السَّمآءِ. تُؤتى اُکُلَها کُلَّ حینٍ بِاِذنِ رِبِّها.

دکتر جلیلی در سالروز واقعه 15 خرداد در جمع مردم ورامین با اشاره حرکت تاریخی مردم ورامین در سال 42 و گرامیداشت این روز سه دلیل را باعث ماندگار شدن این حرکت در عالم دانستند:

1. جنس حرکت در 15 خرداد از جنس حرکت پیامبران الهی بود که تنها برای حفظ دین خدا و حمایت از رهبر الهی خود برخواستند و آرمان های الهی را پیگیری می کردند.

2. از سوی دیگر دومین عظمت حرکت مردم ورامین حرکت به موقع و به هنگام بود. حرکتی که چوشیده از متن مردم و به حمایت از نایب ولی خدا بپا خواسته بود؛ در موقع مناسب به انجام رسید.

3. سومین علت ماندگار شدن این حرکت، غریبانه و مظلومانه بود. حرکت با تمام وجود خالصانه تنها برای حفظ دین خدا

*******

شاید بتوان گفت هر حرکتی که این ویژگی ها را بتواند در دل خود داشته باشد می تواند ماندگار شود.

حکایت حرکت الگوی پیشرفت اسلامی در انقلاب اسلامی نیز خیلی شبیه به این شرایط را دارد. این درحالی است که خیلی ها ادعا دارند و تنها گروهی موفق خواهند بود که خلاصانه و با جهد و همت تمام بتوانند حرف حق خود را به گفتمان عمومی جامعه تبدیل کنند.


  • ۹۳/۰۳/۱۷