تمدن نوین اسلامی

ساخت آینده انقلاب اسلامی با توجه به تمدن سازی

تمدن نوین اسلامی

ساخت آینده انقلاب اسلامی با توجه به تمدن سازی

تمدن نوین اسلامی

امام خامنه ای:
ما به دنبال الگوی مطلوب و آرمانی خودمان هستیم، که یک الگوی اسلامی ایرانی است؛ از هدایت اسلام سرچشمه می گیرد، از نیازها و سنتهای ایرانی بهره می برد؛ یک الگوی مستقل. البته امروز محققین و صاحب نظران تلاش های فراوانی هم دارند می کنند برای اینکه این الگو را تدوین کنند
مردادماه 92

  • ۱
  • ۰

ناشکری و عدم استفاده از فرصت انقلاب موجب سلب توفیق از کل جامعه اسلامی ایرانی


در فضای بوجود آمده بوسیله ابرقدرت ها که تشنگی بی حد و حسری نسبت به معنویت و سرازیر شدن شرق شناسان و جوانان سایر کشورها به سمت کشورمان جهت فهم چگونگی سر و پا نمودن این نظام با توجه به همه تحریم ها و خشونت طلبی های قدرت های مستکبر و همچنین عدم افول ادبیات انقلاب در طول سی سال گذشته و اوج گرفتن این تفکر در سرتاسر  عالم از نشانه های اجتماعی خدا در عصر مدرنیته می باشدکه در صوت عدم شکر گذاری و عدم استفاده مناسب از این ظرفیت می تواند عواقب جبران ناپذیری داشته باشد.
نکته قابل توجه در این موضوع فرصت بوجود آمده بوسیله انقلاب است که عدم فهم صحیح این فرصت می تواند باعث سلب توفبق همیشگی از جامعه ایرانی اسلامی ما را به همراه داشته باشد.


 فضای بوجود آمده در جهان با عنوان جنبش ضد وال استریت و بیداری اسلامی باعث ایجاد فضای باز برای انقلاب اسلامی


فضای باز بوجود آمده بعلت روشن گری های انقلاب اسلامی در فضای بین الملل و پیروزی های جبهه مقاومت به رهبری جمهوری اسلامی در فضای بین الملل و همچنین شکست های پی در پی جبهه کفر بخصوص در عراق و افغانستان در طول چند سال گذشته و بوجود آمدن جبهه های داخلی مختلف در کشورهای اروپایی و آمریکا و اعتزاضات مختلف مبنی بر عدم کارکرد الگوهای غربی در همه حوزه های سیاست، اقتصاد و فرهنگ نشان از افول و عدم کارکرد الگوهای غربی دارد.
جنبش ضد وال استریت در پایتخت آمریکا و اعتراض مردم مبتی بر بی عدالتی وسیع در مناطق مختلف دنیا خود ناظری دیگر بر عدم کارکرد الگوهای غربی می باشد.
جنبش های مردمی با عنوان بیداری اسلامی در منطقه ما نیز و اعتراضات مردمی به دولت های مستکبر خود نیز نمونه هایی از عدم کارکرد الگوهای غربی در این کشورها می باشد. از سوی دیگر بوجود آمدن انقلاب در این کشورها نشان از عدم قدرت کافی آمریکا در این کشورها دارد و از سوی دیگر این کشورها تا قبل از انقلاب به نوعی مستعمره آمریکا محسوب می شدند که تمام دارایی های این کشورها به جیب سرمایه داران غربی واریز می شد که این انقلاب ها باعث شد حداقل به صورت مقطعی هم شده متوقف و یا با شکست کامل روبرو شود.
نکته قابل توجه فضای باز بوجود آمده در دنیا به علت از بین رفتن مستمعرات آمریکا در منطقه و عدم کارکرد الگوهای غربی در بخش های مختلف و همچنین قدرت مقاومت در سرتاسر عالم همه موید این مطلب می باشد که می توان از فرصت به نحو احسن برای تبیین تفکر انقلاب اسلامی در جهان استفاده نمود.


ثقیل بودن موضوع الگوی پیشرفت اسلامی از دیدگاه آشنایان ابتدایی با موضوع الگوی پیشرفت اسلامی


درصورتی می توان در این جهان حرف خود را به اثبات رساند که شما بتوانید کارآمدی مدل و الگویتان را نشان دهید. برای چنین کاری نیاز است که همه جانبه بودن و دارای قوت نسبت به دیگر الگوها نیز به اثبات برسد. بنابراین پیچیدگی کار بسیار بالا می رود. توجه به این موضوع ثیقیل و پیچیده بودن کار را نشان می دهد. و البته نیاز به تسلط کامل به مباحث رانباید از مدنظر خارج کرد. زیرا در صورت عدم تسلط برکل بحث این اشکال بوجود می آید که مدل شما تنها در بخشی از جامعه قابل پیاده سازی می باشد و دچار عدم کارکرد می باشد و یا فقط در بخشی از جامعه کارآمدی دارد و در بقیه زمینه ها دچار عدم کارکرد است.
نکته حائز اهمیت در این موضوع این است که هر یک از اجزای یک جامعه مانند حلقه های یک زنجیر می باشد که به هم اتصال دارند و نادیده گرفتن هریک از این حلقه ها منجر به از بین رفتن کل زنجیر خواهد شد. بنابراین همه جانبه بودن الگو نیز بسیار مهم و حساس می باشد.
در کنار وسیع و ثقیل بودن موضوع الگوی پیشرفت اسلامی و نیاز به اشراف عملیاتی به تمام ابعاد جامعه باید به این نکته نیز اشاره داشت که آشنایان ابتدایی به بحث الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت نباید چندان نگران عدم تسلط خود باشند زیر به مرور برای آنان نیز این اشراف در حوزه انقلاب اسلامی بوجود خواهد آمد تنها نیاز به کار و ممارست بیشتر دارند و همین نکته کافیست تا علاقه مندان به خود اجازه دهند توان خود را برای پیشبرد به آینده اسلام به کار گیرند.

  • ۹۳/۰۵/۱۸