تمدن نوین اسلامی

ساخت آینده انقلاب اسلامی با توجه به تمدن سازی

تمدن نوین اسلامی

ساخت آینده انقلاب اسلامی با توجه به تمدن سازی

تمدن نوین اسلامی

امام خامنه ای:
ما به دنبال الگوی مطلوب و آرمانی خودمان هستیم، که یک الگوی اسلامی ایرانی است؛ از هدایت اسلام سرچشمه می گیرد، از نیازها و سنتهای ایرانی بهره می برد؛ یک الگوی مستقل. البته امروز محققین و صاحب نظران تلاش های فراوانی هم دارند می کنند برای اینکه این الگو را تدوین کنند
مردادماه 92

  • ۲
  • ۰

در نشست­های گفتمانی الگوی پیشرفت اسلامی در شهرستان ورامین نظریه مادر الگوی پیشرفت اسلامی و تفاوت توسعه غربی و پیشرفت اسلامی تبیین شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کارگروه ورامین: نظریه مادر الگوی پیشرفت اسلامی – از نظریات مطرح در نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی-در سالن اجتماعات شهرداری ورامین تبیین شد.

در این جلسه نظریه پردازش موضوعات جهت­ساز(نظریه مادر الگوی پیشرفت اسلامی) -که هدفش تصویرسازی کلان از اداره جامعه برمبنای دین مبین اسلام است- تبیین گردید. نظریه پردازش موضوعات جهت ساز دارای سه اصل موضوع ِ مشارکت اراده ها، حذف مکانیزم­های اجباری درفرآیند مشارکت و اصلاح نگرش های موثر برتصمیم­سازی افراد است.

لازم به ذکر است که:

الگوهای توسعه غربی با استفاده از مکانیزم­های جبری ایجاد مشارکت می­کنند اما الگوی پیشرفت اسلامی براساس هدایت نظامات ذهنی این کار را انجام می دهد.

 در ادامه حجت الاسلام کشوری این سوال را مطرح نمودند که آیا درتغییر نگرش ها فقط باید از مکانیزم های نظری و کلامی استفاده نمود؟ و سپس در پاسخ این سوال کارکرد امور جهت ساز -مانند دوران شکل­ گیری شخصیت و نفی سبیل -در ایجاد هدایت را تبیین کردند./انتهای پیام


بازتاب جلسه در سایر رسانه ها:

مهرنیوز ،


  • ۹۳/۰۹/۳۰