تمدن نوین اسلامی

ساخت آینده انقلاب اسلامی با توجه به تمدن سازی

تمدن نوین اسلامی

ساخت آینده انقلاب اسلامی با توجه به تمدن سازی

تمدن نوین اسلامی

امام خامنه ای:
ما به دنبال الگوی مطلوب و آرمانی خودمان هستیم، که یک الگوی اسلامی ایرانی است؛ از هدایت اسلام سرچشمه می گیرد، از نیازها و سنتهای ایرانی بهره می برد؛ یک الگوی مستقل. البته امروز محققین و صاحب نظران تلاش های فراوانی هم دارند می کنند برای اینکه این الگو را تدوین کنند
مردادماه 92

  • ۰
  • ۰

 

بسم الله الرحمن الرحیم

در نظریه مادر الگوی پیشرفت اسلامی به سؤال "چگونه افراد را با در نظر گرفتن قوه انتخاب و اختیار آنها در بخش های مختلف جامعه مشارکت دهیم؟" پاسخ داده می شود. در "نظریه پردازش موضوعات جهت ساز"(نظریه مادر الگوی پیشرفت اسلامی) یک بسته از اوصاف و قواعدی که در فرآیند ایجاد مشارکت باید به آنها توجه کرد؛ مورد بحث قرار گرفته است. نتیجه رعایت این قواعد کاهش سطح تحمیل به اراده ها در فرآیند اداره جامعه خواهد بود.

به عبارت بهتر در قالب این نظریه چگونگی مشارکت اختیاری افراد در اداره جامعه تبیین شده است و لحاظ این قواعد منجر به ارتقاء کمی و کیفی اختیار افراد می شود. در مدل های توسعه گرای ایجاد مشارکت به بهانه اداره جامعه به تدریج قوه اختیار و انتخاب افراد نادیده گرفته می شود و نتیجه این خطای بنیادی ایجاد تضادهای بنیادین در جامعه در بخش های اقتصادی و سیاسی و.. می باشد. 

  • ۹۳/۱۱/۳۰