تمدن نوین اسلامی

ساخت آینده انقلاب اسلامی با توجه به تمدن سازی

تمدن نوین اسلامی

ساخت آینده انقلاب اسلامی با توجه به تمدن سازی

تمدن نوین اسلامی

امام خامنه ای:
ما به دنبال الگوی مطلوب و آرمانی خودمان هستیم، که یک الگوی اسلامی ایرانی است؛ از هدایت اسلام سرچشمه می گیرد، از نیازها و سنتهای ایرانی بهره می برد؛ یک الگوی مستقل. البته امروز محققین و صاحب نظران تلاش های فراوانی هم دارند می کنند برای اینکه این الگو را تدوین کنند
مردادماه 92

  • ۱
  • ۰

بسم الله الرحمن الرحیم

نشست تبیین برنامه های شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی در سال ۱۳۹۵ با حضور کارشناسان محترم کارگروه های ارتباطات و تدوین شب گذشته (۱۵-۱-۱۳۹۵)در مدرسه علمیه شهید صدوقی شهر قم برگزار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نقشه راه در این نشست حجت الاسلام علی کشوری در قسمت اول مباحث خود به تبیین موضوع اصلی نزاع های محاسباتی درون کشور پرداخت و عنوان کرد: چگونگی اداره جامعه  موضوع اصلی اختلافات در کشور(در سال ۱۳۹۵ ) است و درباره این موضوع درگیری و اختلاف دیدگاه وجود دارد. یک نگاه در کشور ما می خواهد کشور را با الگوی غربی اداره کند و نگاه دیگری قصد دارد در همه بخش ها کشور را بر اساس تفکر انقلاب و الگوی پیشرفت اسلامی اداره کند.

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی در این زمینه افزود: نیروهای انقلاب برای مقابله با این چالش باید این دو الگو را با یکدیگر مقایسه کنند. 

قسمت دوم سخنرانی حجت الاسلام کشوری به تبیین اصلی ترین ویژگی کارشناسان جبهه الگوی پیشرفت اسلامی اختصاص داشت. از منظر ایشان رعایت زمان جبهه مهمترین ویژگی یک کارشناس زبده الگوی پیشرفت محسوب می شود و عدم رعایت این وصف باعث ایجاد چالش درفرآیند نظام مقایسه و سپس در فرآیند حسن السؤال می شود؛ که در نهایت عدم تحقق  دومرحله فوق الذکر به مانعی برای تکامل تعبد تبدیل خواهد شد.

قسمت سوم مباحث این نشست به تبیین موضوع فعالیت کارشناسان الگوی پیشرفت اسلامی-یعنی تولید محصولات علمی- اختصاص داشت و به صورت اجمالی انواع محصولات مرتبط با الگوی پیشرفت اسلامی - شامل: :۱- محصولات بنیادین (محصولات تبیین کننده ابعاد مفهومی الگوی پیشرفت اسلامی) ۲-محصولات تخصصی ( ویژه نامه های پاسخ دهنده به سؤالات  روز جامعه راجع به الگوی پیشرفت اسلامی) و۳-محصولات عمومی (با هدف ایجاد توجه در جامعه نسبت به الگوی پیشرفت اسلامی)- معرفی گردید.

لازم به ذکر است که موضوعات اصلی جبهه الگوی پیشرفت اسلامی برای سال ۱۳۹۵ از بین پیشنهادات موجود تا پایان فروردین ماه انتخاب و اعلام می گردد. صوت قسمت اول سخنرانی حجت الاسلام علی کشوری در این نشست را به مدت ۴۵ دقیقه از اینجا بشنوید.

  • ۹۵/۰۱/۱۶