تمدن نوین اسلامی

ساخت آینده انقلاب اسلامی با توجه به تمدن سازی

تمدن نوین اسلامی

ساخت آینده انقلاب اسلامی با توجه به تمدن سازی

تمدن نوین اسلامی

امام خامنه ای:
ما به دنبال الگوی مطلوب و آرمانی خودمان هستیم، که یک الگوی اسلامی ایرانی است؛ از هدایت اسلام سرچشمه می گیرد، از نیازها و سنتهای ایرانی بهره می برد؛ یک الگوی مستقل. البته امروز محققین و صاحب نظران تلاش های فراوانی هم دارند می کنند برای اینکه این الگو را تدوین کنند
مردادماه 92

  • ۱
  • ۰

بسم الله الرحمن الرحیم

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام سعیدی‌گلپایگانی نماینده مردم استان ایلام در مجلس خبرگان رهبری در اجلاسیه خبرگان، گفت: یکی از آرمان‌هایی که مقام معظم رهبری بر ایجاد آن بسیار تأکید دارند، تمدن‌سازی نوین اسلامی است، یعنی احیای تفکر اسلام ناب محمدی که متناسب با نیازها و ظرفیت‌های امروز بشریتی است که از حوادث گوناگون قرن‌های اخیر زخم خورده و از تمدن غرب و مانند آن دچار یأس و نامیدی است، تمدنی که می‌تواند تحولی عظیم در جهان اسلام و دنیای امروز ایجاد کند.

وی افزود: معظم‌له جهت تحقق تحول در جهان اسلام یک الگوی اداره جامعه ارائه دادند که نامش را الگوی اسلامی ایرانی گذاشتند و اقتصاد مقاومتی که حلقه‌ای از مجموعه حلقه‌های مختلفی که منظومه فکری معظم‌له را تشکیل می‌دهد، طرحی است که اتکای آن به استعداد بومی کشور و ستون فقرات آن تولید داخلی است.

نماینده مردم استان ایلام در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: الگوی اسلامی ایرانی می‌تواند راه‌حلی جهت برون‌رفت از مشکلات روز افزون کشور باشد، اما مع‌الاسف آسیبی متوجه آن است که موجب اجرایی نشدن آن است که بارها رهبری معظم نارضایتی خود را در این مورد ابراز کرده‌اند.

حجت‌الاسلام سعیدی‌گلپایگانی با طرح این سؤال که عامل اصلی اجرایی نشدن الگوی اقتصاد مقاومتی چیست؟ گفت: می‌توان اینگونه پاسخ داد که حلقه مفقوده‌ای بین فرامین رهبری و دستگاه‌های برنامه‌ریز وجود دارد و آن تفاوت در دیدگاه‌هاست، اگر دستگاه‌های برنامه‌ریز، خصوصاً آنها که بار اصلی اجرایی نمودن الگوی مقاومتی بر دوش آنهاست، راه برون‌رفت از مشکلات موجود را راه‌حلی غیر از الگوی مقاومتی بدانند، مثل آن است که معتقد باشند عمده راه نجات، رفع تحریم‌ها به‌وسیله برجام و غیره است، چطور می‌توانیم منتظر تحقق آرمان‌های رهبری معظم توسط آنها باشیم.

وی اضافه کرد: حال سخن این است که آیا شایسته نیست مجلس خبرگان در مقابل این دو خسارت عظیم که یکی پا نگرفتن این الگوی نجات‌بخش که عنصری است از آرمان تمدن نوین اسلامی و دوم محرم ماندن مملکت اسلامی امان که با انبوه مشکلات مواجهه است و همه ناشی از اجرایی نشدن این الگو و عدم شکوفایی آثار و برکات آن است، اقدامی به‌عمل آورد؟

نماینده مردم استان ایلام در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: پیشنهاد بنده جهت انطباق دستگاه‌های برنامه‌ریز کشور با فرامین رهبری معظم با توجه به سخنان مقام معظم رهبری در اجلاسیه سابق خبرگان بر لزوم داشتن روحیه مطالبه‌گری این است که در تخلفات آشکار دستگاه‌های برنامه‌ریز، مطالبه‌گر بوده و نظارت شایسته‌ای را اعمال دارد.

  • ۹۵/۱۲/۲۴