تمدن نوین اسلامی

ساخت آینده انقلاب اسلامی با توجه به تمدن سازی

تمدن نوین اسلامی

ساخت آینده انقلاب اسلامی با توجه به تمدن سازی

تمدن نوین اسلامی

امام خامنه ای:
ما به دنبال الگوی مطلوب و آرمانی خودمان هستیم، که یک الگوی اسلامی ایرانی است؛ از هدایت اسلام سرچشمه می گیرد، از نیازها و سنتهای ایرانی بهره می برد؛ یک الگوی مستقل. البته امروز محققین و صاحب نظران تلاش های فراوانی هم دارند می کنند برای اینکه این الگو را تدوین کنند
مردادماه 92

  • ۱
  • ۰

☑️🔓 نمی‌دانم تاکنون سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش را مطالعه کرده‌اید یا خیر! کافیست پاراگراف اول این سند را مطالعه کنید (پیشنهادم این است که حتما این سند را مطالعه کنید، با یک سرچ کوچک قابل دسترسی است) و با کل سند 2030 مقایسه کنید. در این پاراگراف بیان می‌شود که انقلاب اسلامی به دنبال تربیت چه انسان‌هایی است و به اصطلاح دانش‌آموز تراز انقلاب اسلامی را معرفی می‌کند. می‌گوید: انسانی می‌خواهیم تربیت شود که تمدن‌ساز باشد، انسانی می‌خواهیم تربیت شود که زمینه‌ساز  عصر ظهور حضرت حجت(عج) باشد. دانش‌آموزی که عالم و متقی، آزاده و اخلاق مدار باشد. 


👌◀️ هر یک از ویژگی‌ها را کافیست با سند ضعیف 2030 مقایسه کنید که شاخص‌های توسعه جهانی را مدنظر قرار داده است. حال خوب است بدانید که شاخص مدنظر آموزش جهانی چیست و یا به اصطلاح دانش آموز تراز جامعه جهانی چه ویژگی‌هایی دارد؟ 


✅♨️ بررسی‌ها در تمام این سند نشان می‌دهد پنج ویژگی مدنظر دارند: آموزش اجباری از پنج سالگی، آموزش اینترنت، آموزش شهروند جهانی، آموزش الگوهای توسعه غربی (شما بخوانید توسعه پایدار) و اعطای بورس تحصیلی برای کمک به آموزش توسعه 


1️⃣ دقت کنید: ابتدا اجرای آموزش اجباری در سن پنج سالگی یعنی برخلاف موازین اسلامی که سفارش به این است که تا هفت سالگی هیچ آموزش اجباری در کار نباشد.

2️⃣ سؤال اینجاست چرا آموزش اینترنت اینقدر برای توسعه گرایان مهم است. علت واضح است: به راحتی می توانند با بمباران اطلاعات ذهن افراد سطحی و غیرعمیق بار بیاورند. همه از همه چیز اطلاع دارند ولی کاملا سطحی؛ قدرت تدبیر و تدبر در افراد بسیار در افراد ضعیف خواهد شد. آنچه قرآن دائما انسان را به آن سفارش کرده است.

در مجموع باید پرسید که بالاخره الگوی آموزش 2030 چه چیزی را به دانش‌آموز جمهوری اسلامی خواهد آموخت؟ جمع‌بندی این است که آموزش چگونگی غربی شدن را به دانش‌آموز ما خواهند آموخت. واقعاً انسان غربی امروز توانایی تمدن‌سازی دارد؟ آیا از غرب انتظار زمینه‌سازی ظهور بیرون می‌آید؟ چرا مسئولان عوض پاسخگویی به دنبال مقصر می‌گردند؟ با چه منطقی الگوهای توسعه غربی را جایگزین اهداف بلند انقلاب اسلامی کرده‌اند: «أَفَلَا یَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ»

3️⃣ آموزش‌های شهروند جهانی (به تازگی از حقوق شهروندی در ایران هم رونمایی شد) چرا همه دنیا باید آموزش شهروندی ببینند؟ چون قرار است تنها یک قدرت جهانی بگوید که افراد در دنیا چه کاری انجام دهند و چطور زندگی کنند و چه نقشی را بازی کنند. معنای کامل استعمار فرانو در همین کلمات نهفته است.

4️⃣ آموزش الگوهای توسعه غربی که بسیار در این سند بر آن تأکید شده است. یک سؤال: توسعه غربی چه برای بشر به ارمغان آورده است. آیا طلاق 80درصدی در آمریکا یا بی معنا شدن معنای خانواده در آمریکا تا سال 2030جذابیتی دارد؟ آیا 50میلیون فقیر در توسعه یافته ترین کشور دنیا جذابیتی دارد؟ آیا مصرف داروهای آرام بخش در آمریکا جذابیت دارد؟ راست گفت امام خامنه ای که فرمودند: «الگوهای رایج توسعه، از لحاظ مبانی، غلط و بر پایه‌ی اومانیسم و اصول غیر الهی هستند و از لحاظ آثار و نتایج نیز نتوانسته‌اند وعده‌هایی را که درخصوص ارزش‌هایی نظیر «آزادی» و «عدالت» داده بودند، محقق کنند.»6/2/95

5️⃣ قانونی کردن نفوذ بوسیله اعطای بورس تحصیلی برای خروج نخبگان از کشور بعنوان یک ضرورت و قانون در سند 2030 لحاظ شده است.


📣 🚩دولت می‌تواند بگوید که چطور می‌خواهد ارزش‌های اسلامی و انقلابی را در کشور حفظ کند؟؟؟

  • ۹۶/۰۴/۰۴