تمدن نوین اسلامی

ساخت آینده انقلاب اسلامی با توجه به تمدن سازی

تمدن نوین اسلامی

ساخت آینده انقلاب اسلامی با توجه به تمدن سازی

تمدن نوین اسلامی

امام خامنه ای:
ما به دنبال الگوی مطلوب و آرمانی خودمان هستیم، که یک الگوی اسلامی ایرانی است؛ از هدایت اسلام سرچشمه می گیرد، از نیازها و سنتهای ایرانی بهره می برد؛ یک الگوی مستقل. البته امروز محققین و صاحب نظران تلاش های فراوانی هم دارند می کنند برای اینکه این الگو را تدوین کنند
مردادماه 92

  • ۱
  • ۰

بسم الله الرحمن الرحیم

جلسه مقدماتی شرح رساله تخصصی الگوی پیشرفت اسلامی روز یک شنبه (۲۴ فروردین ۱۳۹۹ هجری شمسی) در مدرسه فیضیه قم برگزار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نقشه راه خلاصه بیانات حجت الاسلام علی کشوری در این جلسه به شرح زیر است:

مجلس یازدهم و دولت سیزدهم جمهوری اسلامی، اولین نهادهای اجرائی و تقنینی چله دوم انقلاب است و نباید تجربه های تلخِ چله اول انقلاب را تکرار کند. مهمترین تجربه تلخِ چله اول انقلاب اسلامی استفاده از نظریات پوزیتویستی توسعه غربی در اداره کشور است؛ که باعث شده است مشکلات فراوانی برای معیشت مردم و زمینه سازی ظهور ایجاد شود.

نظریات توسعه غربی مانند برجام، تراریخته، نظریه آمریکائی نوشهرگرائی، کنترل جمعیت، آموزش و پرورش بیکنی و پارادوکس بانکداری بدون ربا؛ از مهمترین مصادیق تجربه های مبتنی بر توسعه غربی در چله اول انقلاب و عامل اصلی سخت تر شدن زندگی مردم است. مهمترین ضمانت برای اینکه مجلس و دولت آینده تمدنی فکر و برنامه ریزی کنند؛ تبیین نظریات الگوی پیشرفت اسلامی در حوزه های مختلف و طراحی طرح ها، لایحه ها و برنامه های اجرائی بر اساس این نظریات است. با فرض عدم توجه به نظریات فقهی الگوی پیشرفت اسلامی، مجلس و دولت آینده با شکلی متفاوت به الگوی های ناکارآمد توسعه غربی مبتلا خواهد شد.

رساله تخصصی الگوی پیشرفت اسلامی برای حل این مشکل، شرحی کامل از چگونگی تحقق الگوی پیشرفت اسلامی (از حوزه مبانی نظری تا نظریات کاربردی ) را در اختیار نخبگان و مسئولین دارای فهم از رسالت تمدنی انقلاب اسلامی قرار می دهد؛ که در جلسات آتی به شرح آن خواهم پرداخت.

 

  • ۹۹/۰۲/۱۰