تمدن نوین اسلامی

ساخت آینده انقلاب اسلامی با توجه به تمدن سازی

تمدن نوین اسلامی

ساخت آینده انقلاب اسلامی با توجه به تمدن سازی

تمدن نوین اسلامی

امام خامنه ای:
ما به دنبال الگوی مطلوب و آرمانی خودمان هستیم، که یک الگوی اسلامی ایرانی است؛ از هدایت اسلام سرچشمه می گیرد، از نیازها و سنتهای ایرانی بهره می برد؛ یک الگوی مستقل. البته امروز محققین و صاحب نظران تلاش های فراوانی هم دارند می کنند برای اینکه این الگو را تدوین کنند
مردادماه 92

  • ۱
  • ۰

بسم الله الرحمن الرحیم

بشر همواره تصرفاتی در عالم داشته است؛ ولی در دوران مدرنیته تصرفات بشر، عنصر پایه شده است. به عبارت بهتر در دوران مدرنیته، بشر با شناسائی ویژگی های عناصر مانند میزان واکنش پذیری، رسانائی، چکش خواری و... به صورت گسترده ای به تولید ترکیبات در حوزه های مختلف دست زده است.

ترکیبات تولیدی بشر در حوزه های مختلف -که بر پایه شناسایی ویژگی های عناصر ساخته شده است- در سه حوزه محیط زیست، سلامت و اخلاق تالی فاسد های فراوانی را به سبک زندگی تحمیل کرده است.

برای مواجهه منطقی با تالی فاسد های سه گانه تصرف عنصرپایه، پیشنهاد داده ایم: تصرف های ترکیب پایه و شئ محور تبیین شود. در جدول فقهی تسخیر خاصیت و حیث سببیت اشیاء (ترکیبات طبیعی) در رفع نیازهای بشر را تشریح کرده ایم.

این جدول فقهی در ویرایش اول خود به تبیین خاصیت اشیاء (ترکیبات طبیعی) در سیزده محور پرداخته است؛ که درایه در آن الگوی تصرف بشر در عالم را متحول خواهد نمود.

 

حجت الاسلام علی کشوری

تبیین اجمالی جدول فقهی تسخیر در مقایسه با جدول مندلیف

مرکز مدیریت حوزه های علمیه- دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹

  • ۹۹/۰۹/۰۵