تمدن نوین اسلامی

ساخت آینده انقلاب اسلامی با توجه به تمدن سازی

تمدن نوین اسلامی

ساخت آینده انقلاب اسلامی با توجه به تمدن سازی

تمدن نوین اسلامی

امام خامنه ای:
ما به دنبال الگوی مطلوب و آرمانی خودمان هستیم، که یک الگوی اسلامی ایرانی است؛ از هدایت اسلام سرچشمه می گیرد، از نیازها و سنتهای ایرانی بهره می برد؛ یک الگوی مستقل. البته امروز محققین و صاحب نظران تلاش های فراوانی هم دارند می کنند برای اینکه این الگو را تدوین کنند
مردادماه 92

  • ۱
  • ۰

بسم الله الرحمن الرحیم

به فضل الهی پروتکل های فقهی مدیریت کرونا را تدوین کرده ایم. این بسته فقهی کاربردی در ۵ سرفصل اصلی و ۲۸ بخش تنظیم شده است. بخشِ اول این بسته فقهی به بررسی عملکرد سازمان معیوب بهداشت جهانی در مدیریت کرونا به صورت مفهومی و مصداقی می پردازد. (۲ بخش)

بخش دوم این بسته فقهی به تبیین مفاهیم پایه مرتبط با تحلیل کرونا می پردازد. در این بخش تحلیلِ پوزتویستی "کربن پایه بودن حیات" با تحلیل فقهی "آب پایه بودن حیات" مقایسه شده است. (۲ بخش)

بخش سوم مباحثاتِ بسته فقهی مدیریت کرونا به تبیین نظریات و الگوهای فقهی مورد استفاده در تحلیل و مدیریت کرونا، شامل: ۱-الگوی مواجهه با سازمان بهداشت جهانی، ۲-الگوی توسعه اطلاعات طبی مردم، ۳-الگوی فقهی ارزیابی غذا، ۴-الگوی مدیریت اختلافات انسانی، ۵- الگوی تحلیل بیماری (پاتولوژی فقهی) ۶- الگوی تنظیم خبر، ۷- الگوی تولید خانوادگی، ۸- نظریه مدیریت شهری محله محور و ۹- نظریه روابط انسانی پیوسته می پردازد. (۹ بخش)

بخش چهارم این بسته فقهی در ۶ بخش زیرساخت دارویی و بالینی مدیریت کرونا را تئوریزه می کند. ۱- پروتکل های فقهی کنترل علائم و عوارض کرونا، ۲- پروتکل های فقهی کنترل عامل بیرونی بیماری کرونا (بیوتروریسم)، ۳- پروتکل های فقهی کنترل هیجانات مزاجی فرد مبتلا، ۴- پروتکل های فقهی بهداشت محیط، ۵- پروتکل های فقهی کنترل آثار ذهنی و قلبی کرونا مانند اضطراب، ترس و خیال و ۶- پروتکل های فقهی پیشگیری از کرونا، جایگزینی سریع و کارآمد برای ناکارآمدی پزشکی سلول پایه محسوب می شود. (۶ بخش)

بخش پنجم و نهائی پروتکل های فقهی مدیریت کرونا در ۹ حوزه ۱- امامت و حکمرانی، ۲- تزکیه و اخلاق، ۳- علم و آموزش، ۴- مکاسب و معیشت، ۵- نفی سبیل و سلطه، ۶- عبرت و تجربه، ۷- بیان و مدیریت خبر، ۸- تشخیص و ارزیابی و ۹- نظم،  به بررسی آثار غیر پزشکی توطئه کرونا می پردازد. مباحثات این بخش، مهمترین سرفصل پروتکل های فقهی مدیریت کرونا محسوب می شود و چارچوبی جدید برای تدوین "الگوی جدید امنیت" در مواجهه با تهدیدات نرم را تئوریزه می کند. (۹ بخش)

 

حجت الاسلام علی کشوری 

 کارگاه مقدماتی تبیین پروتکل های فقهی مدیریت کرونا (بخش اول طرح لقمان)

سه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - قم

  • ۹۹/۰۹/۲۰