تمدن نوین اسلامی

ساخت آینده انقلاب اسلامی با توجه به تمدن سازی

تمدن نوین اسلامی

ساخت آینده انقلاب اسلامی با توجه به تمدن سازی

تمدن نوین اسلامی

امام خامنه ای:
ما به دنبال الگوی مطلوب و آرمانی خودمان هستیم، که یک الگوی اسلامی ایرانی است؛ از هدایت اسلام سرچشمه می گیرد، از نیازها و سنتهای ایرانی بهره می برد؛ یک الگوی مستقل. البته امروز محققین و صاحب نظران تلاش های فراوانی هم دارند می کنند برای اینکه این الگو را تدوین کنند
مردادماه 92

  • ۱
  • ۰

بسم الله الرحمن الرحیم

مطالعات بشر برای شناسائی اجزاء درونی اشیاء، اگرچه گسترده است؛ ولی منجر به اِشراف بر اجزاء درونی اشیاء نشده و بالتبع تصرفاتی هم که بر مبنای این شناخت ناقص انجام شده است؛ همواره دارای تالی فاسد بوده است. تالی فاسد های محیط زیستی، تالی فاسدهای اخلاقی و تالی فاسدهای حوزه سلامت؛ نتیجه شناخت ناقص بشر از درون اشیاء می باشد. این شناخت ناقص محصولِ جدول تناوبی عناصر، شیمی فضائی، فیزیک ذرات بنیادین، بیوتکنولوژی و.... ده ها رشته مطالعاتی پوزیتویستی دیگر است.

برای حل بحرانِ تصرفات ناقص و همراه با تالی فاسد بشر؛ پیشنهاد داده ایم که مطالعات بشر بر روی خاصیت  های"وحدت ترکیبی اشیاء" تمرکز یابد. اشیاء با همه اجزاء درونی خود؛ دارای یک یا چند خاصیت نهائی هستند؛ که اگر به درستی شناسائی شوند؛ افق جدیدی برای تصرفات آینده بشر در عالم تصویر می شود. استفاده از خاصیت های نهائی یک شئ (حیث سببیت یک شئ) به تسخیر صحیح "ما فی السموات و ما فی الارض" ختم می شود و مسئله لا ینحل تالی فاسد های ثلاثِ تصرفات مدرنیته را حل می کند.

ویرایش اول جدول فقهی تسخیر؛ به شرح خاصیت های نهائی وحدت ترکیبی اشیاء عالم در ۱۳ گروه می پردازد و قدرت رقابت عینی با جدول تناوبی عناصر و بیوتکنولوژی در ارائه خدمت به تصرفات بشر را دارد. به فضل الهی در ۱۳ گروه، حیث سببیتِ کوه، معدن، چشمه ها، دریاها، ماهی ها، انعام، حیواناتِ موضوعِ عبرت، حشرات، درختان، گیاهان، سبزیجات، میوه ها و اعضای بدن را بر اساس قواعد اصولی فقه البیان تشریح خواهیم نمود. 

 

 

حجت الاسلام علی کشوری- تبیین محتوای جدول تسخیر - بامداد چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۹ - قم

 

  • ۹۹/۱۰/۱۷