تمدن نوین اسلامی

ساخت آینده انقلاب اسلامی با توجه به تمدن سازی

تمدن نوین اسلامی

ساخت آینده انقلاب اسلامی با توجه به تمدن سازی

تمدن نوین اسلامی

امام خامنه ای:
ما به دنبال الگوی مطلوب و آرمانی خودمان هستیم، که یک الگوی اسلامی ایرانی است؛ از هدایت اسلام سرچشمه می گیرد، از نیازها و سنتهای ایرانی بهره می برد؛ یک الگوی مستقل. البته امروز محققین و صاحب نظران تلاش های فراوانی هم دارند می کنند برای اینکه این الگو را تدوین کنند
مردادماه 92

  • ۱
  • ۰

 

بسم اللّه الرّحمن الرّحیم

 

دوازده اولویت تمدنی برای پی گیری از سال ۱۴۰۰ هجری شمسی پیشنهاد کرده ایم. طرح و پی گیری این مسائل کاربردی، چهار فایده مهم را به ارمغان می آورد:

اولین فایده طرح و پیگیری این مسائل، امید آفرینی در مردم است. به عنوان مثال طرح و پیگیری مسئله خانه حیاط دار مردم را به زندگی بهتر امیداور می کند. همه مسایل مطرح در بسته اولویت های تمدنی- چون برای مردم قابل فهم هستند- مردم را به آینده امیدوارتر می کند.

دومین فایده طرح و پی گیری مسائل تمدنی ۱۲ گانه، جلوگیری از انحلال جمهوری اسلامی در نظم غلط جهانی است. متأسفانه بسیاری از برنامه های نامزد های فعلی ریاست جمهوری در همه طیف های اصول گرا و اصلاح طلب؛ همان برنامه های پیشنهاد شده در اسناد بین المللی است. به عنوان مثال هر دو جریان در بخش سلامت سیاست های سازمان who را عملیاتی می کنند و قدرت طراحی پروتکل های جدید و کارآمد برای بخش سلامت کشور را ندارند.

سومین فایده طرح و پیگیری اولویت تمدنی ۱۲ گانه، رونق گفتگوهای تمدنی در میان جریانهای تحول خواه است. متأسفانه بسیاری از جریانهای تحول خواه در سطح مبانی نظری گفتگو می کنند و کماکان قدرت حل مسائل تمدنی را ندارند. طرح و پی گیری این ۱۲ مسئله تمدنی، سرعت گفتگوهای کاربردی را در میان این جریانهای تحول خواه حوزوی و دانشگاهی تسریع می کند.

چهارمین و مفیدترین خاصیتِ طرح و پیگیری اولویت های ۱۲ گانه تمدنی، زمینه سازی برای ارتقای گفتمانی جریان های سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا است. واقعیت این است که بسیاری از دغدغه های هر دو جریانِ فعلی در دعواهای سیاسی، ارتباط مشخصی با زندگی مردم ندارد و لازم است تا فضای سیاسی و گفتمانی کشور را با طرح مسائل جدید، جذاب و نوسازی نمائیم.

 

حجت الاسلام علی کشوری

 گفتگو با جمعی از فضلای حوزه علمیه قم درباره انتخابات ریاست جمهوری

شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - خبرگزاری رسا

 

پی نوشت:

بسته اولویت های تمدنی سال ۱۴۰۰ هجری شمسی، راه حل هایی فقهی برای ایجاد تغییر در ۱- الگوی ساخت مسکن، ۲- الگوی مدیریت شهری، ۳- الگوی سلامت کشور، ۴- الگوی آموزش و پرورش، ۵- الگوی محرومیت زدائی، ۶- الگوی نگهبانی از نظام، ۷- الگوی مدیریت راهبردی، ۸- الگوی برنامه و بودجه، ۹-  الگوی تجارت کشور، ۱۰- الگوی تنظیم و انتشار خبر، ۱۱- الگوی تقنین کشور و ۱۲ - الگوی امنیت کشور پیشنهاد داده است. برای آشنایی بیشتر با این مسائل تمدنی متن زیر را مطالعه بفرمائید.

معرفی اولویت های تمدنی سال ۱۴۰۰

  • ۰۰/۰۱/۱۹