تمدن نوین اسلامی

ساخت آینده انقلاب اسلامی با توجه به تمدن سازی

تمدن نوین اسلامی

ساخت آینده انقلاب اسلامی با توجه به تمدن سازی

تمدن نوین اسلامی

امام خامنه ای:
ما به دنبال الگوی مطلوب و آرمانی خودمان هستیم، که یک الگوی اسلامی ایرانی است؛ از هدایت اسلام سرچشمه می گیرد، از نیازها و سنتهای ایرانی بهره می برد؛ یک الگوی مستقل. البته امروز محققین و صاحب نظران تلاش های فراوانی هم دارند می کنند برای اینکه این الگو را تدوین کنند
مردادماه 92

  • ۱
  • ۰

بسم الله الرحمن الرحیم 

احتراماً به اطلاع علاقه مندان به گفتگوهای فقهی می رساند: به فضل الهی "نظریه فقهی کرسی" در کارگروه پژوهشی مدرسه هدایت تدوین شده است. موضوع این نظریه تبیین مکان عوالم مختلف و مخلوقات الهی و زمان خلقت آنها است. ویرایش اول این نظریه به تبیین چهار سرفصِلِ ۱- تبیین ماده اولیه خلقت ۲- تبیین جایگاه زمین و آسمانهای هفت گانه در محیط کرسی و تبیین جایگاه کُرسی نسبت به عرش، ۳- تبیین ویژگی های تنزیلی آسمانهای هفت گانه و ۴- تبیین محتوای آسمان اول و مفاهیم مرتبط، مانند: ملکوت آسمان، برج، منازل، فلک، خورشید، ماه، نجوم، ستاره قطبی  می پردازد. 

شایان ذکر است که محتوای این نظریه با استفاده از روش تحقیق فقهی و در مقایسه با نظریه معیوب منظومه شمسی تنظیم گردیده است. این نظریه از لحاظ جانمائی در طبقه نظریات مرتبط با فقه الخلق طبقه بندی می شود و به زودی نشست تخصصی تبیین آن در حوزه علمیه قم برگزار می گردد.

 

کارگروه پژوهشِ مدرسه فقهی هدایت 

سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ هجری شمسی

 

مطلب مرتبط:

مراحل سه گانه تنقیح موضوع/ وظیفه فقیه ساخت موضوع متناسب با حکم است.

  • ۰۰/۰۳/۲۸