تمدن نوین اسلامی

ساخت آینده انقلاب اسلامی با توجه به تمدن سازی

تمدن نوین اسلامی

ساخت آینده انقلاب اسلامی با توجه به تمدن سازی

تمدن نوین اسلامی

امام خامنه ای:
ما به دنبال الگوی مطلوب و آرمانی خودمان هستیم، که یک الگوی اسلامی ایرانی است؛ از هدایت اسلام سرچشمه می گیرد، از نیازها و سنتهای ایرانی بهره می برد؛ یک الگوی مستقل. البته امروز محققین و صاحب نظران تلاش های فراوانی هم دارند می کنند برای اینکه این الگو را تدوین کنند
مردادماه 92

  • ۱
  • ۰

بسم الله الرحمن الرحیم

بشر همواره در دوران زندگی دنیا و برخی دیگر از مراحل آینده حیات از اموری خائف و نگران است و لهذا الامر در ادبیات وحی راه مقابله با این امور نگران کننده بیان شده است. 

نگرانی از وقوع بیماری های متفاوت؛ یکی از معروف ترین نگرانی های بشر است؛ همچنین نگرانی از روابط انسانی سوء، نگرانی از درندگان ، نگرانی از مرگ های بد و جوانمرگی و .... از جمله امور نگران کننده در زندگی بشر است؛ که برای همه آنها "الگوی ایمنی فقهی" تعریف شده است.

در "نظریه فقهی ایمنی" روایات مرتبط با ایمنی بشر از بیماری ها و سایر امور نگران کننده در زندگی را در هفت دسته طبقه بندی می نمائیم و عمل و درایه در این روایات هفت گانه را بسیار موثر تر از تعریف پوزیتویستی واکسن می دانیم.

بررسی اصطلاحاتی مانند اَمان، یَقی و... در موسوعه های حدیثی، راه مواجهه با همه بیماری ها - از جمله بیماری سریع العلاج  کرونا- را برای بشریت تبیین می کند. افراد مومن وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران و کادر درمانی "جبهه مقاومتِ جهانی قبل از ظهور" را به بررسی "نظریه فقهی ایمنی" و برگزاری کارآزمائی بالینی مشترک دعوت می کنم.

در روزهای آتی ضمن انتشار بیانیه تخصصی مدرسه علمیه هدایت؛ نشست تخصصی مرتبط با "نظریه فقهی ایمنی" را برگزار خواهیم نمود. این نظریه فقهی کارآمد از حیث جانمائی در طبقه علوم مرتبط با فقه الامام جانمایی می شود.به فضل الهی

 

حجت الاسلام علی کشوری-

تبیین نظریه فقهی ایمنی - در جمع برخی طلاب مدرسه هدایت 

 شنبه ۲۰ دی ماه ۱۳۹۹ - قم

  • ۰۰/۰۵/۱۰