تمدن نوین اسلامی

ساخت آینده انقلاب اسلامی با توجه به تمدن سازی

تمدن نوین اسلامی

ساخت آینده انقلاب اسلامی با توجه به تمدن سازی

تمدن نوین اسلامی

امام خامنه ای:
ما به دنبال الگوی مطلوب و آرمانی خودمان هستیم، که یک الگوی اسلامی ایرانی است؛ از هدایت اسلام سرچشمه می گیرد، از نیازها و سنتهای ایرانی بهره می برد؛ یک الگوی مستقل. البته امروز محققین و صاحب نظران تلاش های فراوانی هم دارند می کنند برای اینکه این الگو را تدوین کنند
مردادماه 92

  • ۱
  • ۰

بسم الله الرحمن الرحیم 

اولین برنامه پیشرفت اسلامی شامل پنج بخشِ ۱- برنامه پیشرفت خانواده، ۲- برنامه پیشرفت ائمه جماعات و جمعه، ۳- برنامه پیشرفت دولت اسلامی، ۴- برنامه پیشرفت همسایگان ایران و ۵- برنامه مدیریتِ اسناد و سازمان های بین المللی است.

بخش اول: در برنامه پیشرفت خانواده مفاهیم و مسیر اجرائی افزایش نقش خانواده ها در بخش های تولید، تجارت، تربیت، آموزش، حل اختلافات، امنیت و... تبیین شده است. مخاطب اصلی این برنامه -که توسط همه بخش های حاکمیت حمایت می شود- خانواده ها هستند.  این برنامه پنج سرفصل بحثی را شامل می شود.

 

بخش دوم: در برنامه پیشرفت ائمه جماعات و جمعه مفاهیم و مسیر اجرائی حمایت از خانواده ها، توسط ائمه جمعه و جماعات تبیین شده است. به عبارت دیگر با اجرای الگوی جدید امامت اجتماعی مفهوم مدیریت شهری محله محور اجرائی می شود. این برنامه شامل ۶ سرفصل بحثی می شود.

 

بخش سوم: در بخش برنامه پیشرفت دولت اسلامی، نقش حاکمیت مرکزی در اداره جامعه تبیین می گردد. این بخش از برنامه شامل ۳۲ سرفصل بحثی است. آسیب شناسی نظام برنامه ریزی مبتنی بر توسعه بخش اول این برنامه پیشرفت را شامل می شود. نمودار مباحثات این بخش از برنامه را از اینجا دریافت کنید.

 

بخش چهارم: در بخش برنامه پیشرفت همسایگان ایران، چگونگی الهام بخشی در جهان اسلام -به ویژه منطقه جغرافیایی ظهور - تبیین می شود. اقدامات این بخش از برنامه پیشرفت تعامل با همسایگان ایران اسلامی را بر مبنای سبک زندگی بهتر تئوریزه می کند.

 

بخش پنجم: در بخش برنامه مدیریت اسناد و برنامه های بین المللی، چگونگی مواجهه با نهاد استکباری سازمان ملل تئوریزه می شود. مواجهه با طبقه بندی جهانی علم، بازتعریف مسائل جهانی بر اساس روابط انسانی ۱۳ گانه و دعوت بشریت به مفاهیم راهگشای پیامبران از طریق ارائه راه حل برای معضلات جهانی، اساس این بخش از  اولین برنامه پیشرفت است.

 

حجت الاسلام علی کشوری در گفتگو با جمعی از طلاب و فضلای حوزه علمیه البرز

پنج شنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۰ هجری - قم

  • ۰۰/۰۵/۳۱