تمدن نوین اسلامی

ساخت آینده انقلاب اسلامی با توجه به تمدن سازی

تمدن نوین اسلامی

ساخت آینده انقلاب اسلامی با توجه به تمدن سازی

تمدن نوین اسلامی

امام خامنه ای:
ما به دنبال الگوی مطلوب و آرمانی خودمان هستیم، که یک الگوی اسلامی ایرانی است؛ از هدایت اسلام سرچشمه می گیرد، از نیازها و سنتهای ایرانی بهره می برد؛ یک الگوی مستقل. البته امروز محققین و صاحب نظران تلاش های فراوانی هم دارند می کنند برای اینکه این الگو را تدوین کنند
مردادماه 92

  • ۱
  • ۰
بسم الله الرحمن الرحیم 
 
لازمه معرفة الامام و معیت با امام علیه السلام استنطاق از او در همه امور زندگی است. درباره معماری و شهرسازی، سلامت و پیشگیری از بیماری، آداب انعقاد نطفه و تربیت فرزند، آموزش و پرورش، صنعت و کشاورزی، سیاست خارجی و.... از امام استنطاق کنید؛ تا در معیت او باشید!

 

لازمه استنطاق از امام علیه السلام در همه حوزه های زندگی، تأسیس یک طبقه بندی جدید از علم -مبتنی بر کتاب و سنت- است. آموزش و علم آموزی مبتنی بر طبقه بندی بیکنی از علم (تقسیم علوم به علوم پایه، علوم تجربی و علوم انسانی ) مردم ما را از معیتِ امام دور می کند و در مرحله محبت به امام متوقف می کند!

برای دستیابی به مقام معیت امام نه دسته علم شامل: ۱- علوم مرتبط با امامت، ۲- علوم مرتبط با تولید و آموزش علم، ۳- علوم مرتبط با مکاسب، ۴- علوم مرتبط با تزکیه، ۵- علوم مرتبط با نظم، ۶- علوم مرتبط با فرقان(ارزیابی پیشرفت)، ۷- علوم مرتبط با بیان، ۸- علوم مرتبط با عبرت و پیشگیری از جرم و ۹- علوم مرتبط با نفی سبیل را پایه گذاری کرده ایم!

 

حجت الاسلام علی کشوری- عاشورای ۱۴۴۳ هجری قمری

مصادف با پنج شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - قم

 
  • ۰۰/۰۶/۱۰