تمدن نوین اسلامی

ساخت آینده انقلاب اسلامی با توجه به تمدن سازی

تمدن نوین اسلامی

ساخت آینده انقلاب اسلامی با توجه به تمدن سازی

تمدن نوین اسلامی

امام خامنه ای:
ما به دنبال الگوی مطلوب و آرمانی خودمان هستیم، که یک الگوی اسلامی ایرانی است؛ از هدایت اسلام سرچشمه می گیرد، از نیازها و سنتهای ایرانی بهره می برد؛ یک الگوی مستقل. البته امروز محققین و صاحب نظران تلاش های فراوانی هم دارند می کنند برای اینکه این الگو را تدوین کنند
مردادماه 92

  • ۱
  • ۰

بسم الله الرّحمن الرحیم

اولین اشکال به پزشکی موجود، اشکال در حوزه روش تحقیق است. در روش تحقیق موجودِ پزشکی، وزن اعضای بدن در تأمین سلامت به درستی تشخیص داده نمی شود و همچنین متغیرهای اصلی هر عضو هم معرفی نمی گردد.

به عبارت بهتر به علت پیچیدگی بدن انسان و وجود هزاران متغیر فرعی در بدن، مطالعه بر محور شناسائی همه متغیرها و ارتباطات آنها با یکدیگر، به تولید معادلات پزشکی بخشی و پر عوارض می انجامد. در روش تحقیق فقهی به جای تمرکز بر شناسایی متغیر های فرعی بدن - از طریق بررسی گزارش های خالق (کتاب و سنت) در حوزه بدن انسان- به شناسائی و مدیریت متغیرهای مادر در بدن انسان می پردازیم.

 بر این اساس متغیر های اصلی کل بدن قلب و طبایع اربعه هستند و هر عضوی هم دارای متغیری اصلی است. به عنوان مثال شحم در کلیه، متغیر اصلی این عضو محسوب می شود.

در یک جمله طب اسلامی، طبِ شناسائی و مدیریت متغیرهای اصلی بدن محسوب می شود و تدابیر مختلف آن به بهبود عملکرد این متغیر ها کمکی شایان توجه می کند. همچنین  طب اسلامی از طریق مدیریت متغیرهای اصلی فوق الذکر،  زیست سلولی را متعادل می کند.

از نظر روش تحقیق فقهی، عملکرد صحیح سلول، تابع عملکرد صحیح متغیرهای مادر هستند و نباید تحلیل سلامت و مرض را به محوریت سلول، پایه گذاری کرد. (نقد پاتولوژی ویرشوئی)

 

حجت الاسلام علی کشوری- گفتگو درباره الگوی فقهی تحلیل بیماری با جمعی از فضلای حوزه علمیه اصفهان

  چهارشنبه ۷ مهر ۱۴۰۰ هجری - اصفهان

  • ۰۰/۰۷/۰۸